Spørsmål og Svar

CISV Norge

CISV er en religiøst og politisk uavhengig barne- og ungdomsorganisasjon som arbeider for fred ved å skape større forståelse mellom mennesker fra ulike kulturer og nasjoner.

Spørsmål og Svar

Spørsmål og svar om Søknads- og innmeldingsskjemaet

Brukernavn og passord

Jeg har ikke brukernavn og passord. Hvordan får jeg tak i det?

Du kan sende en e-post til minside@no.cisv.org så skal vi få sendt det så raskt som mulig. Husk å spesifiser for hvem du trenger brukernavn og passord.

Er du ikke medlem i CISV Norge må du melde deg inn først. Det gjør du her.

Når jeg trykker «Glemt Passord» så får jeg bare til meg selv, men ikke til mitt barn som skal søke.

Det er fordi samme e-post adresse er registrert på flere brukere. Send en e-post til minside@no.cisv.org så skal vi få sendt riktig brukernavn og passord.

Jeg klarer ikke logge inn med mitt brukernavn og passord.

Først er det greit å se at man logger seg inn på riktig sted. Følg denne linken om du er usikker. 

Et annet problem kan være at passord er tastet feil. Husk at systemet skiller mellom store og små bokstaver. Det kan også være en stor «i» som ser ut som et ett-tall eller omvendt. Derfor er det smart å kopiere (ctrl+c) passordet du fikk på e-post og så lime det (ctrl+v) rett inn.

Fungerer det fortsatt ikke? Send en e-post til minside@no.cisv.org så løser vi det.

Innmeldingsskjemaet

Jeg fyller ut innmeldingsskjemaet, men når jeg skal videre så kommer det ingenting? Jeg klarer ikke å betale og fullføre innmeldingen.

For å betale så trenger man JAVA, et programtillegg for å få en sikker betalingsløsning. Nettbrett som iPad støtter ikke JAVA og det vil derfor ikke gå an å betale. Ofte er det enkleste å bruke en PC eller Mac for å melde inn noen. Det kan ta noen sekunder før betalingsløsningen kommer opp.

Om det fortsatt ikke fungerer så send en e-post til minside@no.cisv.org så skal vi løse det.

Når jeg fyller inn e-post og telefon i innmeldingsskjemaet for mitt barn, skal jeg bruke deres kontaktdetaljer da?

Vi bruker e-post og telefon til medlemmet når vi skal ta kontakt. Derfor er det viktig at vi kan nå personen på telefon og mobil som du oppgir. Hvis ditt barn ikke bruker sin e-post så er det nok bedre å oppgi kontaktdetaljene til de foresatte istedet.

Søknadsskjemaet

Når jeg skal fylle søknadsskjemaet for mitt barn så står mitt navn der og det går ikke an å endre. Hva er galt?

Det som er viktig er at det er den som faktisk skal på leir som logger seg inn for å fylle ut søknadsskjemaet. Hvis man først logger seg inn med søsken/foreldres innloggingsdetaljer så vil det være feil person som søker. Systemet henter informasjon fra medlemssystemet og det går derfor ikke an å endre navn. Sørg derfor for å logge seg inn med ditt barn sitt brukernavn og passord når den personen skal søke. Har du ikke fått det? Send en e-post til minside@no.cisv.org.

Kan jeg ikke bare søke på vegne av mine barn og så skrive i kommentarfeltet at det er på vegne av mine barn?

Nei. Ofte når vi administrerer søknader så bruker vi navn og kontaktdetaljer. Om navnet er feil (og fødselsdatoen) så blir det rot når våre frivillige skal administrere søknadene. Derfor ber vi pent om å ikke gjøre dette.

Jeg rakk ikke søknadsfristen, kan jeg søke likevel? 

Ja, men det er de som har søkt innen søknadsfristen som blir prioritert. Søknadsskjemaet er likevel åpent etter søknadsfristen og din søknad vil da være med i runde 2. For de lag som har nok kvalifiserte søkere som har søkt innen fristen, vil du da være på venteliste.

Jeg har søkt, men ikke fått noen bekreftelse på søknaden?

Hvis du fyller ut søknaden med Safari på iPad eller iPhone har vi erfart at Safari ikke klarer å bekreftelsessiden av søknaden. Den siden må komme opp fordi du må bekrefte opplysningene du oppgir før søknaden blir sendt inn. Om du opplever problemer så anbefaler vi deg å prøve på en PC eller Mac eller med en annen nettleser enn Safari. Om det ikke er mulig, eller det fortsatt ikke fungerer, så ta kontakt med CISV Norge.

Da sender du en e-post til minside@no.cisv.org, så skal vi se om alt stemmer.

Jeg har søkt og fått bekreftelse, men ikke hørt noe mer? Er alt som det skal være? 

Da kan du ta kontakt med CISV Norge først for å se om alt stemmer. Om alt stemmer, så kan du ta kontakt med ditt fylkes- eller lokallag for å få mer informasjon om prosessen videre. Du finner kontaktdetaljene deres her.

 

Om du ikke har funnet informasjonen du er ute etter, så anbefaler vi å sende en e-post til minside@no.cisv.org