Spørsmål og Svar

CISV Norge

CISV er en religiøst og politisk uavhengig barne- og ungdomsorganisasjon som arbeider for fred ved å skape større forståelse mellom mennesker fra ulike kulturer og nasjoner.

Spørsmål og Svar

Spørsmål og svar om Søknads- og innmeldingsskjemaet

Brukernavn og passord

Jeg har ikke brukernavn og passord. Hvordan får jeg tak i det?

Du kan sende en e-post til minside@no.cisv.org så skal vi få sendt det så raskt som mulig. Husk å spesifiser for hvem du trenger brukernavn og passord.

Er du ikke medlem i CISV Norge må du melde deg inn først. Det gjør du her.

Når jeg trykker «Glemt Passord» så får jeg bare til meg selv, men ikke til mitt barn som skal søke.

Det er fordi samme e-post adresse er registrert på flere brukere. Send en e-post til minside@no.cisv.org så skal vi få sendt riktig brukernavn og passord.

Jeg klarer ikke logge inn med mitt brukernavn og passord.

Først er det greit å se at man logger seg inn på riktig sted. Følg denne linken om du er usikker. 

Et annet problem kan være at passord er tastet feil. Husk at systemet skiller mellom store og små bokstaver. Det kan også være en stor «i» som ser ut som et ett-tall eller omvendt. Derfor er det smart å kopiere (ctrl+c) passordet du fikk på e-post og så lime det (ctrl+v) rett inn.

Fungerer det fortsatt ikke? Send en e-post til minside@no.cisv.org så løser vi det.

Innmeldingsskjemaet

Jeg prøver å registrere en person, men får det ikke til. Jeg mottar bare en e-post med navnet til noen som allerede er medlem. Hva er galt?

Systemet tillater ikke at man registrerer noen på en e-postadresse som allerede er i bruk. Årsaken til dette er at e-posten brukes som brukernavn. De som registreres må derfor ha en unik e-post.

Hvis du skal hjelpe barnet ditt å søke og de ikke har en egen e-post så anbefaler vi at dere oppretter en gmail konto og legger inn innstillinger der om at denne kontoen videresender all info den mottar til din e-post.

 

Når jeg fyller inn e-post og telefon i innmeldingsskjemaet for mitt barn, skal jeg bruke deres kontaktdetaljer da?

Ja. Medlemmer skal registreres med sin egen informasjon. Vi bruker e-post og telefon til medlemmet når vi skal ta kontakt, men det er også en plass for foresatte og nødkontakt i skjemaet. For alle under 18 år vil info gå både til søker og til foresatt. Er dere to foresatte som ønsker å motta informasjon begge to så kan den ene oppgis som foresatt og den andre som nødkontakt. Og dere kan da krysse av at dere vil ha info sendt til begge.

Søknadsskjemaet

Jeg får beskjed om at jeg ikke er i riktig alder til å delta, med den som skal søke er egentlig riktig alder. Hva er galt? 

Først og fremst må du passe på at du er logget inn på riktig person. Vi anbefaler å gå via MinSide for å søke. Da logger du inn her: www.cisv.no/minside og sjekker at det er riktig person som kommer opp der. Hvis det er korrekt person og du så går videre til å søke, men fortsatt får beskjed om at du ikke har korrekt alder så kan det være at fødselsdatoen er feil i systemet. Send da en e-post til minside@no.cisv.org med navnet på den som prøver å søke og korrekt fødselsdato, så skal vi hjelpe dere så fort vi kan.

Når jeg skal fylle søknadsskjemaet for mitt barn så står mitt navn der og det går ikke an å endre. Hva er galt?

Det som er viktig er at det er den som faktisk skal på leir som logger seg inn for å fylle ut søknadsskjemaet. Hvis man først logger seg inn med søsken/foreldres innloggingsdetaljer så vil det være feil person som søker. Systemet henter informasjon fra medlemssystemet og det går derfor ikke an å endre navn. Sørg derfor for å logge seg inn med ditt barn sitt brukernavn og passord når den personen skal søke. Har du ikke fått det? Send en e-post til minside@no.cisv.org.

Kan jeg ikke bare søke på vegne av mine barn og så skrive i kommentarfeltet at det er på vegne av mine barn?

Nei. Ofte når vi administrerer søknader så bruker vi navn og kontaktdetaljer. Om navnet er feil (og fødselsdatoen) så blir det rot når våre frivillige skal administrere søknadene. Derfor ber vi pent om å ikke gjøre dette.

Jeg rakk ikke søknadsfristen, kan jeg søke likevel? 

Ja, men det er de som har søkt innen søknadsfristen som blir prioritert. Søknadsskjemaet er likevel åpent etter søknadsfristen og din søknad vil da være med i runde 2. For de lag som har nok kvalifiserte søkere som har søkt innen fristen, vil du da være på venteliste.

Jeg har søkt, men ikke fått noen bekreftelse på søknaden?

Hvis du ikke har fått en bekreftelse så har ikke søknaden din blitt registrert. Logg helt ut, og prøv en annen nettleser og søk igjen.

Jeg har søkt og fått bekreftelse, men ikke hørt noe mer? Er alt som det skal være? 

Da kan du ta kontakt med CISV Norge først for å se om alt stemmer. Om alt stemmer, så kan du ta kontakt med ditt fylkes- eller lokallag for å få mer informasjon om prosessen videre. Du finner kontaktdetaljene deres her.

 

Om du ikke har funnet informasjonen du er ute etter, så anbefaler vi å sende en e-post til minside@no.cisv.org